L'art glitch com a art pop

Autors/ores

  • Eugenio Mangia Guerrero Pontificia Universidad Católica del Ecuador - Facultad d'Arquitectura, Diseny i Arts

DOI:

https://doi.org/10.46516/inmaterial.v5.88

Paraules clau:

glitch art, digital, art pop, machinic, estètica

Resum

Aquest treball pren com a punt de partida la intenció de auscultar els orígens del glitch art com a modalitat contemporània de fer art digital. Aquest tipus d'estètica es remunta als inicis de la modernitat, on neixen els seus possibles antecedents. Postulats filosòfics són explorats com a instruments en les possibles explicacions per a comprendre la complexitat d'un nou fenomen estètic. El segon propòsit de la recerca és examinar l'estètica del glitch art com a prodigi contemporani, fruit de les noves plataformes electròniques i mitjans digitals. Amb aquests s'aconsegueixen produir els resultats d'aquest nou gènere d'art, el qual té afinitats amb l'art pop a través dels mitjans massius i la cultura popular. Finalment, temptativament s'explora i s'experimenta amb eines programades per a produir i simular efectes del glitch.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Publicades

2020-12-17

Com citar

[1]
Mangia Guerrero, E. 2020. L’art glitch com a art pop. INMATERIAL. Diseño, Arte y Sociedad. 5, 10 (Dec. 2020), 15–37 p. DOI:https://doi.org/10.46516/inmaterial.v5.88.