El color, signe d'apropiació i transformació en l'espai interior

Autors/ores

  • Fausto Enrique Aguirre Universidad Autónoma de Ciudad Juárez - Instituto de Arquitectura, Diseño y Arte
  • Oscar Bernardo Burrola Universidad Autónoma de Ciudad Juárez - Instituto de Arquitectura, Diseño y Arte

DOI:

https://doi.org/10.46516/inmaterial.v5.90

Paraules clau:

color, apropiació, signe, transformació, espai interior

Resum

El color forma part de la vida quotidiana de l'ésser humà, perquè és part de la seva identitat, cultura i vincles afectius. Des de l'antiguitat i al llarg de la història, l'home s'ha representat a través de l'espai, les imatges i les composicions visuals. Tot aquest material visual ha estat compost d'harmonies cromàtiques que contenen signes i significats, els quals expressen l'habitar quotidià. El color els ha permès als individus expressar emocions i sensacions que neixen d'una manera particular de viure. Des d'un fenomen apropiatiu en els espais interiors, els actors socials expressen mitjançant paletes de color els seus gustos, preferències i formes de vida, que al seu torn comuniquen un sentit de pertinença. Així mateix, el color perpetua la identitat —o, per contra, la modifica— en utilitzar varietat de tonalitats com a signe de transformació individual o col·lectiva. El color exerceix com un mecanisme d'arrelament espacial i social, però al mateix temps és una manera d'expressar renúncia i individualitat. El color transforma el significat, algunes vegades convencionalizado i heretat dels espais interiors. D'aquesta manera el color, a través de l'espai, es converteix en part de la construcció d'una identitat individual o social determinada, i també en un element de configuració personal i col·lectiva.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Publicades

2020-12-17

Com citar

[1]
Aguirre, F.E. and Bernardo Burrola, O. 2020. El color, signe d’apropiació i transformació en l’espai interior. INMATERIAL. Diseño, Arte y Sociedad. 5, 10 (Dec. 2020), 69–92 p. DOI:https://doi.org/10.46516/inmaterial.v5.90.