Anar al cine amb Donna Haraway. En busca d’un cinema situat.
DOI:
https://doi.org/10.46516/inmaterial.v11.121Paraules clau:
Teoria del cinema, epistemologia, investigació basada en pràctica, objectivitat feminista, coneixements situatsResum
En primer lloc, i a través de les nocions d’objectivitat feminista i coneixements situats que proposa Donna Haraway al seu assaig Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature (1991), aquest article intenta esbrinar com es pot produir un cinema situat. La intenció de fons és investigar quan –i en quines condicions– la creació fílmica pot esdevenir en coneixement útil i transferible. L’article incorpora un teaser audiovisual del film –emmarcat dins la tesi doctoral basada en una pràctica– que tiro endavant a la Unitat de Doctorat i Recerca de BAU (UVic-UCC) i proposa la idea de cinema situat com a forma d’anàlisi fílmic. Amb aquesta guia, miro d’analitzar –localitzant sobretot les problemàtiques i contradiccions– el grau de situació de la pròpia creació fílmica, al temps que busco com minimitzar-les.
Descàrregues
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2021 Pau Pericas
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.