Anar al cine amb Donna Haraway. En busca d’un cinema situat.
DOI:
https://doi.org/10.46516/inmaterial.v11.121Palabras clave:
Film theory, epistemology, practice-based research, feminist objectivity,, situated knowledgesResumen
En primer lloc, i a través de les nocions d’objectivitat feminista i coneixements situats que proposa Donna Haraway al seu assaig Simians, Cyborgs and Women: The Reinvention of Nature (1991), aquest article intenta esbrinar com es pot produir un cinema situat. La intenció de fons és investigar quan –i en quines condicions– la creació fílmica pot convertir-se en coneixement útil i transferible. L’article incorpora un teaser audiovisual del film, emmarcat dins la tesi doctoral basada en una pràctica que porto a terme a la Unitat de Doctorat i Recerca de BAU (UVic-UCC), i proposa la idea de cinema situat com a forma d’anàlisi fílmica. L’objectiu d’aquesta guia és analitzar, tenint en compte sobretot les problemàtiques i contradiccions, el grau de situació de la mateixa creació fílmica, i alhora intentar minimitzar-les.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2021 Pau Pericas
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0.